Znamo da su crna, bela, bež i siva klasične kombinacije boja, koje drugima govore da smo ozbiljni i profesionalni. Međutim, da bi razgovor za posao prošao kako treba, možemo da se oslonimo i na druge nijanse, posebno ako želimo da pokažemo određene osobine koje će nam doneti prednost u odnosu na druge kandidate. Kojim bojama možemo da pokažemo da smo, samouvereni, opušteni i spremni za saradnju?
Svako od nas ima omiljene boje koje rado nosi ili odevnu kombinaciju koja nam uliva samopouzdanje. Ipak, kada biramo odevnu kombinaciju za intervju za posao, često se nađemo u dilemi: Da li želim da impresioniram, da ostavim jak utisak, ili da budem svoj i nosim ono što najviše volim? Srećom, u jednoj kombinaciji možemo postići sve, a ne moramo se oslanjati isključivo na neutralne nijanse.
Stručnjaci za boje su podelili koje su najpopularnije opcije za nošenje na intervjuu za posao, kako bi razgovor bio uspešan.
Roze boja umiruje
Ružičasta boja može da opusti atmosferu i umiri nas. Isto tako, može da ima utešno dejstvo i na sagovornika. Da bi se dobio željeni efekat, bolje je da izbegavamo intenzivne roze nijanse, već da se oslonimo na svetlu, pastelnu ružičastu.
“Umesto razigrane ružičaste, preporučujem nežnu ružičastu, koja pokazuje da je sa vama lako sarađivati”, rekla je za “Biznis insajder” stručnjak za boje Ejmi Voks.
Plava za poverenje
Mnoge ankete su pokazale da poslodavci najpozitivnije reaguju kada kandidati nose plavu boju na intervjuu za posao. Prema stručnjacima, plava izaziva osećaj pouzdanosti. Svetle nijanse su umirujuće, dok tamne nijanse, poput klasične teget, mogu biti znak samopouzdanja i stabilnosti, što uliva poverenje.
Ipak, dobro je napomenuti da tamno plave boje možda nisu najbolji izbor za traženje posla u kreativnoj industriji, jer mogu da deluju isuviše konzervativno.
Nijanse ljubičaste i međuljudski odnosi
Ako želite da izrazite otvorenost prema duhovnosti ili građenju dubokih međuljudskih odnosa, ljubičasta može da bude najbolja opcija, prema savetu stručnjaka za boju.
Nošenje nijansi iz spektra ljubičaste može biti korisno ako se prijavljujete za posao bilo koje vrste terapeuta, u joga studiju ili sličnom, opuštajućem okruženju. Ljubičasta je takođe dobar izbor za traženje posla u kreativnoj industriji.
Zelena za mir
Tamno zelena može biti veoma dobra boja za nošenje na razgovor za posao. Ova klasična boja označava stabilnost i osobu koja dobro radi sa drugima. S obzirom da zelena asocira na prirodu, može imati opuštajući efekat.
Svetle i jarke nijanse zelene možda nisu najbolji izbor, jer mogu da deluju isuviše energično i mladoliko, što se vezuje sa nedostatkom iskustva, tako da je najbolje držati se tamnijih tonova.
Braon i stabilnost
Braon boja izražava toplinu i stabilnost, što je poželjno na svakom radnom mestu. Iako je često potcenjena boja, jer nekima deluje “dosadno”, zapravo može da govori da ste neko ko ne učestvuje u konfliktima, raspravama, ko je spreman da poštuje pravila i sarađuje.
S druge strane, braon takođe može da deluje staromodno, tako da bi trebalo razmisliti da li je to karakteristika koja bi bila od pomoći za dobijanje posla. U slučaju da nije, braon boja može biti odabrana za aksesoare.
Crvena za samopouzdanje
Crvena predstavlja samopouzdanje, moć, snagu i strast, objašnjava Vosk. Za one koji su energični i ekstrovertni, ovo može da bude sjajan izbor koji će pokazati da ste spremni za saradnju i da ste samouvereni.
Međutim, u nekim situacijama, crvena može da bude isuviše upadljiva. Zbog toga, umesto jarko crvenog odela, možda je bolje da to bude crveni detalj, poput kravate ili torbe, koji neće previše odvlačiti pažnju i potencijlano ostaviti pogrešan utisak.
Ne želite da delujete previše agresivno, jer crvena može biti moćnija od kombinacije drugih boja, dodaju stručnjaci.
Žuta i radost
Žuta je boja koja odmah zapadne za oko, tako da je dobra ako želite da privučete pažnju. Na ovaj način pokazujete da imate entuzijazma, da ste raspoloženi i komunikativni.
Isto kao kod crvene, preporučljivo je da žuta ne bude dominantna u kombinaciji, kako ne bi delovala previše razigrano (osim ako nije u pitanju kreativni posao).