Vlada Srbije najavila je da će se na trećem međunarodnom sajmu vina, hrane, rakije i turizma „Vinska vizija Otvorenog Balkana“, od 22. do 24. novembra na Beogradskom sajmu, predstaviti 650 vinarija, destilerija i gastronomskih kompanija iz 38 zemalja.
Na sajam će, kako je navedeno, doći predstavnici, između ostalog i iz Sjedinjenih Američkih Država, Francuske, Australije, Holandije, Južne Afrike, Libana, Meksika, Portugalije, Švajcarske, Tunisa, Ugande, Velike Britanije.
U saopštenju je istaknuto da ovogodišnji sajam dovodi brojne stručnjake iz oblasti vinarstva, među kojima će biti sedmoro nosilaca zvanja „Master of Wineˮ (MW), najprestižnije titule u vinskom svetu, koji će učestvovoavati i u radu međunarodnog žirija koji će ocenjivati balkanska vina na takmičenju „Vinski trofej Otvorenog Balkanaˮ.
U okviru trećeg izdanja tog nadmetanja, 25 vinskih sudija oceniće više od 900 vina iz Srbije, Severne Makedonije i Albanije, a najbolji među njima biće nagrađeni.
Domaći i strani vinski stručnjaci održaće i niz predavanja, radionica i vođenih degustacija, među kojima su i one posvećene vinima od autohtonih sorti.
Na predavanjima će se govoriti i o teroarima Srbije i Balkana, marketinškim strategijama u vinskom biznisu, kreiranju savršene vinske karte, ali i o velikim vinima i poznatim regionima sveta.
Kompletan program predavanja i radionica, kao i link za registraciju zainteresovanih posetilaca nalazi se na zvaničnom sajtu manifestacije.
Istovremeno, od 22. do 24. novembra, na pratećem događaju „Vizija hrane Otvorenog Balkana“ (Food Vision), okupiće se lideri prehrambene industrije i kulinarstva.
Tokom trajanja sajma, posetioci će moći da prisustvuju takmičenjima mladih kuvara i kuvarskih timova, kao i brojnim radionicama i predavanjima.
Kako je navedeno, u edukativnom programu manifestacije biće održano više master klas sesija i motivacionih predavanja, koje će voditi najpriznatiji stručnjaci iz sveta gastronomije.
Posetioci će imati priliku da uživaju u Gastro teatru – predstavljanju najboljih restorana i hotela iz Srbije, Severne Makedonije i Albanije, koji će pripremati set menije iz tri sleda u kombinaciji sa vinima po odabiru najboljih somelijera iz Srbije.
Napravljena je i posebna digitalna platforma za zakazivanje B2B sastanaka i do sada su potvrdili učešće distributeri i profesionalni kupci iz više od 48 zemalja.
Centralno mesto u Hali 3 beogradskog sajma će zauzeti zajednički štand tri nacionalne turističke organizacije zemalja Otvorenog Balkana, na kome će zajedno predstaviti turističku ponudu i kulturno nasleđe sve tri zemlje.
Ovogodišnji fokus skupa je na održivosti, nasleđu i modernim ukusima, temama koje su u skladu sa dinamičnom gastro scenom u Srbiji i vizijom saradnje i razmene sajma „Vinska vizija Otvorenog Balkanaˮ.
Sajam će za posetioce „Vizije hrane“ biti otvoren 22. novembra u 10 sati, dok će prvi dan „Vinske vizije Otvorenog Balkana“ 22. novembar, biti otvoren samo za predstavnike medija i profesionalne posetioce sa pozivnicama.
Od 23. novembra do 24. novembra „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ biće dostupna svima sa ulaznicama.