Amerikanci su iscrpljeni političkim vestima.
Televizijski rejtinzi i nova anketa jasno ilustruje fenomen da oko dve trećine odraslih Amerikanaca kaže da je nedavno osetilo potrebu da ograniči medijsku izloženost o politici i vladi zbog preopterećenosti.
Manji procenat Amerikanaca ograničava prijem vesti o prekomorskim sukobima, ekonomiji ili klimatskim promenama, nalaz je ankete. A najviše njih se isključuje iz političkih vesti.
Anketa, sprovedena početkom decembra, pokazala je da 7 od 10 demokrata kaže da manje gleda političke vesti. Procenat nije tako visok za republikance, koji imaju razloga da slave Trampovu pobedu. Ipak, 6 od 10 republikanaca kaže da je takođe osetilo potrebu da se malo oslobodi politike, a udeo neopredeljenih je sličan.
Razlike su mnogo veće za TV mreže koje se bave političkim vestima.
Nakon izborne noći pa do 13. decembra, gledanost MSNBC u udarnom terminu bila je u proseku 620.000, što je 54 odsto manje u odnosu na predizborno vreme pre toga, saopštila je kompanija Nielsen. Za isto vreme CNN-ov prosek gledalaca pao je za 45 odsto.
Na kanalu Foks njuz, omiljenim vestima za Trampove birače, postizborni prosek od 2,68 miliona gledalaca porastao je za 13 odsto. Od izbora, 72 odsto ljudi koji su uveče gledali jednu od te tri kablovske mreže je gledalo Foks Nnjuz, u poređenju sa 53 odsto pre dana izbora.
Si-En-En ističe da, iako je pogođen manjom gledanosti televizije, njegovi striming i digitalni rejtinzi su dobri.
MSNBC se može malo utešiti u istoriji.
Prethodnih godina, rejting se vraća na prethodno stanje kada padne klonulost nakon poraza na izborima. Kada nova administracija stupi na dužnost, ljudi koji joj se protive često traže „mesto okupljanja“.
Anketa pokazuje da Amerikanci žele manje da čuju o politici od javnih ličnosti uopšte.
Nakon izborne kampanje u kojoj su se na naslovnicama pojavile pohvale poznatih ličnosti, poput Tejlor Svift, istraživanje je pokazalo da je veća verovatnoća da Amerikanci ne odobravaju nego što odobravaju da slavne ličnosti javno podržavaju političare.