U Americi je stupila na snagu uredba iz oblasti zaštite potrošačkih prava, koju je pred kraj mandata donela administracija predsednika SAD Džozefa Bajdena, a odnosi se na zabranu iskazivanja naknadnih troškova uz cene karata za koncerte, hotelske sobe… zbog kojih kupci ne znaju konačnu cenu onog što kupuju, javljaju svetski mediji.
Prema Bajdenovoj uredbi, potrošaču se pre kupovine moraju ispostaviti svi troškovi, što znači da on mora odmah biti upoznat sa ukupnom cenom, a najveći trgovac ulaznicama u SAD, Tiketmaster, saopštio je večeras da će predočavati punu cenu koncertnih ulaznica čim potrošači otpočnu transakciju, prenosi AP.
Tiketmaster je najveći prodavac ulaznica za koncerte na svetu i vlasništvo je najvećeg organizatora koncerata na svetu, kompanije Lajv nejšn. Oko 70 odsto prodaje karata u SAD odvija se preko Tiketmastera koji se prošle godine, dok je Bajden bio na vlasti, zajedno sa Lajv nejšnom našao pod udarom tužbe Ministarstva pravde zbog monopola kojim, tvrdi se, napumpava cene karata.
Novi predsednik SAD Donald Tramp takođe je bacio kritičko oko na koncernu industriju, pa je u martu potpisao uredbu čija je meta „skalpiranje“ kupaca karata, odnosno napumpavanje cena ulaznica kada se one preprodaju. Uredbom se takođe, kako je navedeno, žele uvesti „zdravorazumske promene“ u način na koji se obračunavaju cene ulaznica za „žive“ događaje.
Prema Trampovoj uredbi, Federalna trgovačka komisija mora da obezbedi „transparentnost cena u svim fazama procesa kupovine karata“ i spreči nepoštenu, obmanjujuću i antikonkurencijsku praksu na tržištu.
Tiketmaster je godinama trpeo žestoke kritike kupaca karata, a poslednjih godina i muzičkih zvezda poput Tejlor Svift, Roberta Smita i Nila Janga, zbog previsokih cena karata, „zagađivačkih“ i fantomskih naknadnih troškova, brzog nestajanja karata po nižim cenama, a potom „skalpiranja“ potrošača u preprodaji, dinamičkog obračuna cene karata i sličnih praksi.
Tiketmaster u današnjem saopštenju tvrdi da se „dugo zalagao da naplata ukupne cene postane nacionalni standard“ kako bi kupci mogli da „lako uporede cene na svim prodajnim sajtovima“.