Vreme praznika je vreme masovne kupovine u šoping centrima ali i kupovine preko interneta. Nažalost, upravo se u vreme praznika dešavaju najveće internet prevare.
Glavno pravilo prilikom kupovine preko interneta je da ne kupujete ništa što zvuči "previše dobro da bi bilo istinito", ali pored toga postoji još nekoliko važnih stvari na koje bi trebalo da obratite pažnju.
Glavno pravilo prilikom kupovine preko interneta je da ne kupujete ništa što zvuči "previše dobro da bi bilo istinito", ali pored toga postoji još nekoliko važnih stvari na koje bi trebalo da obratite pažnju.
U poslednjih mesec dana gotovo svaki korisnik mobilnog telefona u Srbiji dobio je SMS, Viber ili WhatsApp poruku sa "neverovatnim sniženjem" ili nagradnom igrom koja podrazumeva da se određini sadržaj podeli na 10 drugih brojeva.
Svi oni koji su u tome učestvovali su sebe, ali i sve druge kojima su poruku prosledili, doveli u rizik.
Prvo pravilo je da ovakve poruke nikada ne prosleđujejeti i ne ostavljate nikakve lične podatke.
Drugo pravilo je da nikada ne unosite PIN bankovne kartice, jer za kupovinu preko legalnih sajtova PIN-ovi nikada nisu potrebni
Treće, prilikom korišćenja platformi za e-trgovinu dodatno obrate pažnju na važeću politiku uslova plaćanja. Vrlo često se dogodi da kupci ne obrate pažnju na dodatne troškove, poput slanja pošiljke, koja se kreće od nekoliko stotina do nekoliko hiljada dinara. Iako ovo nije klasična prevrara internet kupci se, nakon što dobiju račun, vrlo često osećaju izigrano.
Kada su u pitanju društvene mreže i kupovina preko istih, pre nego što nešo naručite preko Instagram-a ili Facebook-a, uverite se da stranica ili profil sa koga kupujete nije na "Crnoj listi" internet prodavaca.
Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) redovno ažurira ovu listu i kompeletan sadržaj "crne liste" internet prodavaca možete pogledati OVDE
Kada se uverite da ste ispoštovali sva pravila spremni ste za bezbednu kupovinu.
Komentari
0
Pošalji komentar
stranica 1 / 1