Algoritmi, metrike, vreme postovanja, dužina videa, kvalitet videa.... Sve smo to mislili da je važno da bi naš TikTok video postao viralan. Ipak, izgleda da iza čitavog sistema postoje ljudi koji jednim klikom video mogu učiniti ultra popularnim, a da se to potpuno prikrije.
Prema svedočenju šest sadašnjih i bivših zaposlenih u TikToku i njegovoj matičnoj kompaniji BiteDance, kao i prema internim dokumentima do kojih je došao Forbes, osim algoritma, o popularnosti videa odlučuju i zaposleni u TikToku.
Naime, osoblje TikTok-a i BiteDance-a ima"magiju u rukama" i opciju da izaberu određene video snimke kojima kasnije pojačava distribuciju, koristeći praksu interno nazvanu „grejanje“.
Izvori su za magazin Forbes potvrdili da TikTok često koristio "grejanje" da bi se dodvorio uticajnim osobama i brendovima, mamivši ih u partnerstvo povećavajući broj pregleda njihovih videa.
U dokumentu pod nazivom "Politika grejanja TikTok-a" stoji da zaposleni mogu da koriste grejanje da „privuku uticajne osobe“ i „promovišu raznovrstan sadržaj“, ali i da „guraju važne informacije“ i „promovišu relevantne video snimke koji su propušteni algoritmima preporuka“. Dva izvora su rekla Forbesu da su se često osećali prepušteni sami sebi da utvrde da li video spada u ove smernice ili ne i da su taj posao često radili "po svom osećaju".
Ukratko, sve što ste do sada videli na stranici "ForYou" na TikToku ne mora da znači da je tamo dospelo jer je privuklo pažnju korisnika ove aplikacije. Jednostavno, može se dogoditi da je neko od zaposlenih pokrenuo opciju "grejanje".
I ako se pitate šta je ovde sporno, odgovor je jednostavan- sve što je navedeno je dozvoljeneo, ali bi moralo biti jasno obeleženo naznakom "sponzorisano".
Ispovest zaposlenih magazinu Forbes samo je početak ove priče i verujemo da će se u narednim danima tek pričati o tome koje su konkretne ličnosti i koji brendovi bili potpomognuti opcijom "grejanja".
Komentari
0
Pošalji komentar
stranica 1 / 1