Dostupnost globalne platforme za onlajn prodaju Šejn (Shein) omogućen je potpisivanjem bilateralnog sporazuma Pošte Srbije sa Mađarskom poštom 14. avgusta, podseća NIN.
V.d. direktora Pošte Zoran Anđelković je tom prilikom istakao da za korisnike ta saradnja znači bržu, jednostavniju i jeftiniju isporuku naručene robe, dok će se mreža Poštinih paketomata sa sadašnjih 500, do kraja godine proširiti na 1.000 paketomata namenjenih isporuci pošiljaka.
– Za korisnike to znači bržu i lakšu isporuku robe, koja će nakon završetka postupka carinskog nadzora, na adrese korisnika biti isporučivana u roku od 72 sata, naveli su u Pošti Srbije za Euronjuz.
Budući da pristup novoj platformi građani Srbije mogu očekivati u nekom doglednom periodu, postavlja se pitanje šta Šejn zapravo nudi, kolika je sličnost sa još uvek aktuelnim Temu-om i na koji način može da utiče na srpsko tržište. Takođe, nameće se i pitanje da li trenutno svedočimo već potpuno prezasićenju tržišta, kao i kakve to dalje posledice može sa sobom poneti, piše 021.rs.
Jeftini proizvodi, privlačna garderoba, ali kritike brojne
Šejn je još 2008. godine u Kini osnovao preduzetnik Ksu Jangcian i predstavlja, po procenama mnogih, najveću onlajn prodavnicu tzv. „brze mode“ koja posluje putem svoje aplikacije i veb sajta u više od 200 zemalja širom sveta. Prvobitno ime platforme bilo je Šeinsajd da bi 2015. godine bilo skraćeno na danas poznato – Šejn.
Iako je najpoznatiji po modnom asortimanu, u ponudi prodavnice mogu se pronaći i različiti kućni aparati, kozmetički proizvodi i drugi artikli. Ono što je svakako potrošačima najprivlačnije jesu majice i cipele za svega nekoliko dolara, farmerke za desetak, dok se prema određenim računicama haljine prodaju za upola manje od onih koje plasiraju neki poznati modni giganti. Statistika pokazuje i da su korisnici aplikacije najvećim delom tinejdžeri te pripadnici generacije Z (GenZ).