Građani se žale da na robu čekaju više od mesec dana, što je dvostruko duže nego u maju kada je ova onlajn prodavnica došla u Srbiju
Masovna euforija za internet kupovinom jeftinih, kineskih artikala preko Temu aplikacije dovela je do, kako tvrde korisnici, zastoja u radu “Pošte Srbije” i do nezadovoljstva onih koji narudžbine čekaju duže od mesec dana.
Prošlog meseca “Pošta” je dostavila čak 1,7 miliona paketa u Srbiji koji su naručeni isključivo preko Temua, onlajn prodavnice u vlasništvu kineskog preduzeća PDD Holdings.
Iako iz “Pošte Srbije” kažu da povećanje broja pošiljaka ne predstavlja problem, građani se žale da robu čekaju više od mesec dana, što je dvostruko duže nego u maju kada je ova onlajn prodavnica došla u našu zemlju.
“Slanje i preuzimanje pošiljki ‘Post ekspresom’ ne funkcioniše. Paketi sa aplikacije ‘Temu’ su paralisali pošte. U unutrašnjosti Srbije su povukli ljude sa godišnjih odmora, ali ne vredi, bukvalno su paralisani”, navodi jedan od korisnika aplikacije.
Drugi je primetio da je je kurirska služba “D ekspres” uvela robotski sistem sa ciljem da uvećaju kapacitet sortiranja za 50 odsto, ali su se izgleda roboti umorili, pa su potrebno vreme za isporuku od 14 do 16 dana, pretvorili u bezmalo 30 dana.
Zbog kašnjenja isporuka postoji bojazan da će “Pošta” početi da plaća penale Temuu.
Međutim, iz “Pošte Srbije” za RT Balkan kažu da zabeleženi dinamičan rast i povećanje broja pošiljaka ne predstavljaju problem, a, kako navode, zastoj nastaje pre nego što pošiljka stigne do njih.
“‘Pošta Srbije’ trenutno ima gotovo isti broj isporuka koji realizuje sa istim brojem zaposlenih kao na primer u decembru 2021, kada je zabeleženo 1.586.000 isporučenih pošiljaka. To praktično znači da realizujemo gotovo isti broj isporuka sa istim brojem dostavljača i poštara, dok je paralelno značajno smanjen broj drugih poštanskih usluga”, naveli su iz javnog preduzeća i podsetili da su uveli više od 620 paketomata, čiji broj svakodnevno povećavaju.
Takođe, kako navode, postoji i 1.567 poslovnica pošta u kojima je moguće preuzimanje pošiljaka.
Oni podsećaju da svaka naručena pošiljka mora da prođe carinske postupke.
“Nakon što pošiljke pristignu u naš logistički centar, one se isporučuju u roku od 72 sata”, poručuju predstavnici ovog javnog preduzeća.
Iako je u SAD lansirana u septembru 2022. godine, Temu je veliku popularnost doživela tek posle reklamiranja na američkom Superboulu. Popularnost ove onlajn prodavnice naglo je skočila u Kanadi, Australiji, Novom Zelandu, da bi 2023. stigla u Evropu – Veliku Britaniju, Francusku i Španiju, a kasnije i u Japan, Južnu Koreju i Filipine.
Preko Temua je moguće naručiti garderobu, obuću, kućni dekor, kozmetiku i još mnogo toga. Izuzetno niske cene, besplatna i brza isporuka za kupovinu od 1.700 dinara, te poklon roba za korisnike koji dovedu nove korisnike putem kodova, doveli su do toga da se na društvenim mrežama utrkuju sa predstavljanjem haulova, otvaranjem raznih grupa za razmenu iskustava, pružanje saveta i iznošenje nedoumica -a jedna od glavnih tema je – da li su Srbi pokvarili Temu.
Aplikacija Temu je osma u svetu po broju instaliranja na mobilnim telefonima sa više od 600 miliona preuzimanja.