Posle višegodišnjih obećanja, od danas konačno sa radom počinje i nova glavna autobuska stanica u Beogradu, koja se više neće nalaziti u centru grada, već u novobeogradskom bloku 42. Poslednji autobus stare stanice ispraćen je u 50 minuta posle ponoći za Ljubljanu, dok je prvi autobus nove krenuo noćas u 3.50 za Suboticu. Nova stanica ima 12 dolaznih i 53 odlazna perona, a do nove stanice građani će moći da stignu tramvajem, autobusom ili BG vozom.
Reporterka N1 obišla je novu autobusku stanicu i pitala putnike kakvi su im prvi utisci. Mišljenja su bila različita, a najveći problem je bilo snalaženje.
Kako je navela, cena karte koju je kupila ostala je ista, ali ona više nije u vidu malog plavog žetona, već je sada QR kodom i unapređena je.
Radnik prilikom očitavanja karte otkrio je da putnike, prvog dana najviše zbunjuje dolazni peron, kao i način kako mogu da dođu na autobusku stanicu.
„Pa trudimo se da im objasnimo i mi se uhodavamo prvi radni dan“, kazao je radnik za N1.
Saobraćajni inžinjer Ivan Banković takođe je obišao novu autobusku stanicu i kao prvi utisak naveo je da su mu osećanja pomešana.
„Ono što jeste, dobro, prvi put smo dobili vezu autobuske i železničke stanice, videli ste koliko je zaista blizu i na tome treba raditi, ali to znači da treba da ponudimo korisnicima i linije Beograd voza, što sada svakako nije primamljivo za njih, ako ide na pola sata, sat vremena. Ono što jeste primedba, mislim da je izuzetno mala pogotovo kada stvarno budemo imali gužve i kada ova stanica zaživi u punom kapacitetu“, ocenio je Banković u emisiji „Novi dan“.
Dodao je da je hitno potrebno da se uvede još jedna linija javnog gradskog prevoza.
„Svakako da se pojačaju postojeće linije koje prolaze ovde. Moramo da vodimo računa da će uskoro biti zatvoren stari Savski most, ulica Milentija Popovića, da će i drugačije biti organizovan tramvajski saobraćaj. O tome zaista mora da se vodi računa“, ukazao je.