Hakerski napadi sa krađom naloga i ličnih podataka su sve učestaliji, a na meti zlonamernika najčešće su neoprezni i naivni korisnici, koji se vode logikom „Neće mene“. Najnovija šema hakera je vrlo lukava, a zbog trenutka nepažnje korisnici Ajfona mogu ostati bez pristupa sopstvenom uređaju, a i bez novca.
S vremena na vreme Epl Stor (oficijalna internet prodavnica sa koje se preuzimaju aplikacije za Ajfon), briše aplikacije koje su sumnjivog porekla ili za koje se ispostavilo da su zlonamerne. To su nekada i aplikacije koje su dosta korisne za korisnike, poput pomoćnika za organizaciju, kalendara, aplikacija za uređenje fotografija i slično. Sada hakeri imaju novu šemu za nanošenje štete korisnicima – baš uz pomoć tih aplikacija.
Hakeri osmislili novi, do sada neviđeni način prevare korisnika
Šema prevaranata je krajnje jednostavna: oni korisnicima koji su nekada imali pristup sada već blokiranim (deaktiviranim) aplikacijama šalju poruke putem nekog od mesindžera, uz obećanje da je aplikaciju moguće ponovo instalirati na uređaju. Ipak, postoji mala začkoljica – to je moguće samo uz prijavljivanje na drugi Epl nalog. Pošto se korisnik složi sa takvim uslovima, hakeri šalju kredencijale naloga koji će poslužiti za krađu podataka, prenosi portal ITInfo.
Pošto se korisnik uloguje na dobijeni nalog uz pomoć korisničkog imena i lozinke, hakeri momentalno blokiraju uređaj i menjaju lozinku na tom nalogu. Ali, njima ostaju svi lični podaci korisnika, šifre za bankovne račune, fotografije i ostali sadržaj na telefonu. Ako korisnik želi da povrati kontrolu nad svojim uređajem on će morati da plati određenu svotu novca hakerima, koju određuju hakeri. A i pitanje je hoće li uopšte i vratiti nalog nakon uplate novca ili ne.
Epl upozorava: Ne koristite tuđe naloge i nemojte davati svoje šifre nikome
Epl uvek nastoji na tome da svoje korisnike zaštiti od napada hakera, ali u ovoj situaciji kompanija ništa ne može učiniti jer je korisnik taj koji je naseo na prevaru. Ono što Epl uvek napominje jeste da je jako važno nikada ne davati šifre svog naloga drugima, ali i ne koristiti tuđe naloge (posebno nepoznatih osoba) na svom uređaju. Osim toga, uvek se preporučuje aktiviranje dvofaktorne autentifikacije, koja se smatra jednom od najpouzdanijih metoda zaštite.
Korisnici nikada ne bi trebalo da dele sa trećim licima ni svoje lozinke, bezbednosna pitanja, verifikacione kodove, kodove za „reanimiranje“ naloga, kao ni bilo koje druge informacije vezane za nalog. Preporuka kompanije jeste i da se nalogu pristupa isključivo preko Safari brauzera, a da se pristupni podaci nikada ne čuvaju na računarima i drugim uređajima trećih lica. Dodatno, korisnici se upozoravaju i da nikada ne klikću na linkove koji dolaze sa neproverenih adresa.