Infrastruktura železnice Srbije“ izdala je nalog za zatvaranje železničke stanice u Boru zbog nebezbednih perona „koji ne zadovoljavaju propisane tehnološke uslove“, preneo je juče BIRN.
Kako navodi taj portal, zatvorena je na osnovu rešenja ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koje je 27. novembra naložilo da se momentalno na železničkoj stanici Bor zabrani korišćenje perona.
To rešenje, piše BIRN, je poslato 28. novembra javnim preduzećima, kompanijama i privrednim društvima sa kojima Železnice Srbije sarađuju.
Dodaje se da je javnost o zatvaranju stanice obaveštena tek juče, kroz lokalne medije u borskom okrugu, kao i da je u objavama uočljivo da iz preduzeća Srbijavoz u saopštenju nisu naveli i razloge za zatvaranje stanice.
BIRN navodi i da iz ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture nisu odgovorili na njihova pitanja o razlozima zatvaranja stanice.
Prema pisanju lokalnog portala „Ist media“ borska železnička stanica dugi niz godina je ruinirana, a plafoni prete da se uruše nakon požara koji se dogodio u julu prošle godine.
Ipak, kako navodi BIRN, sa stanice u Boru su svakodnevno, sa nekoliko polazaka, saobraćali putnički vozovi do Majdanpeka, Zaječara i Niša.
1 komentar
ŽELEZNIČKA STANICA U BORU NIJE U FUNKCIJI!
Železnička stanica u Boru, po nekim informacijama, najbolja železnička stanica u Srbiji, je izgorela u požaru joji je izbio na stanici 24. juna 2023. godine. Vozovi su saobraćali naliniji Zaječar-Majdanpek-Zaječar i stajali na Železničkoj stanici u Boru, mada ona nije radila.
Preduzeće „Srbijavoz“ saopštilo je da je Železnička stanica Bor od 29. novembra o.g. zatvorena za prijem i otpremu putnika i da putnički vozovi na njoj više neće stajati. Stanicu je zatvorila „Infrastruktura železnice Srbije“, poučena dešavanjima na Železničkoj stanici u Novom Sadu dana 1. novembra o.g., kada su nastradali 15 građana i dva teško povređena. Za sve vozove koji sabraćaju na relaciji Zaječar – Majdanpek – Zaječar, ukida se prijem i otprema putnika u stanici Bor. Putnici koji žele da koriste voz na pomenutoj relaciji, putovanje mogu realizovati iz stanice Bor teretna, udaljena od spaljene stanice oko dva kilometra i nepristupačna za prevoz automobilima do Bora
Od dana požara na železničkoj stanici u Boru ništa nije rađeno niti preduzimane neke mere. Da li Zeleznica Srbije nije zainteresovana da je renovira ili hoće da je napusti. Čudno je da i Bor, koji ima BDP iznad jedanajest milijarde dinara, ne preduzme nešto da joj vrati stari sjaj i da vrati osmeh na licima Borana i Boranki. Stanje puteva i železnice u Timočkoj Krajini su u očajnom stanju. Pitaju se Timočani da li rukovodstvo zna da ova krajina je još uvek u Srbiji i tamo žive ljudi, koji redovno plaćaju poreze i ostale doprinose. Putevi i železnica u Srbiji se usavšavaju i dograđuju, osim u Istočnoj Srbiji.
Ovo što se desilo sa železničkom stanicom je Borska strahota. Prvo kako je izazvan požar na krovu, drugo rukovodstvo Železnice i grada Bora ništa nisu preduzeli da saniraju ovo „groblje“ od stanice. Na kraju, „Infrastruktura železnice Srbije“ naredila da vozovi ne staju na Železničkoj stanici Bora, već na Teretnoj, koja je udaljena oko dva kilometara, a nema pristupačnog puta, već borani moraju ići kozjom putanjom do stanice. Rukovotstvo Bora i građani Bora moraju da se suprostave ovoj odluci, već da da skrenu pažnju rukovodstvu Srbije i Železnice da se renovira stanica ili da se poruši do temelja. Možda treba da se zatraži pomoć i od vlasnika metalurgije u Boru kineske kompanije Ziđin. Ako treba i neka se blokira Bor, kako bi se sanirala stanica u Boru.