Železnička stanica u Boru, po nekim informacijama, najbolja železnička stanica u Srbiji, izgorela je u požaru koji je izbio na stanici 24. juna 2023. godine, piše u komentaru naš čitalac pod pseudonimom Bor Boranin.
Vozovi su saobraćali na liniji Zaječar-Majdanpek-Zaječar i stajali na Železničkoj stanici u Boru, mada ona nije radila.
Preduzeće „Srbijavoz“ saopštilo je da je Železnička stanica Bor od 29. novembra o.g. zatvorena za prijem i otpremu putnika i da putnički vozovi na njoj više neće stajati. Stanicu je zatvorila „Infrastruktura železnice Srbije“, poučena dešavanjima na Železničkoj stanici u Novom Sadu dana 1. novembra o.g., kada su nastradali 15 građana i dva teško povređena.
Za sve vozove koji sabraćaju na relaciji Zaječar – Majdanpek – Zaječar, ukida se prijem i otprema putnika u stanici Bor.
Putnici koji žele da koriste voz na pomenutoj relaciji, putovanje mogu realizovati iz stanice Bor teretna, udaljena od spaljene stanice oko dva kilometra i nepristupačna za prevoz automobilima do Bora
Od dana požara na železničkoj stanici u Boru, ništa nije rađeno niti su preduzimane neke mere.
Da li Železnica Srbije nije zainteresovana da je renovira ili hoće da je napusti?
Čudno je da i Bor, koji ima budžet preko jedanaest milijardi dinara, ne preduzme nešto da joj vrati stari sjaj i da vrati osmeh na licima Borana i Boranki.
Stanje puteva i železnice u Timočkoj Krajini su u očajnom stanju. Pitaju se Timočani da li vlast zna da ova Krajina je još uvek u Srbiji i da tamo žive ljudi, koji redovno plaćaju poreze i ostale doprinose. Putevi i železnica u Srbiji se usavšavaju i dograđuju, osim u Istočnoj Srbiji.
Ovo što se desilo sa železničkom stanicom je Borska strahota.
Prvo – kako je izazvan požar na krovu, drugo – rukovodstvo Železnice i grada Bora ništa nisu preduzeli da saniraju ovo „groblje“ od stanice.
Na kraju, „Infrastruktura železnice Srbije“ je naredila da vozovi ne staju na Železničkoj stanici Bora, već na Teretnoj, koja je udaljena oko dva kilometara, a nema pristupačnog puta, već Borani moraju ići kozjom stazom do stanice.
Rukovotstvo Bora i građani Bora moraju da se suprostave ovoj odluci i da da skrenu pažnju rukovodstvu Srbije i Železnice da se renovira stanica ili da se poruši do temelja.
Možda treba da se zatraži pomoć i od vlasnika metalurgije u Boru kineske kompanije Ziđin. Ako treba i neka se blokira Bor, kako bi se sanirala stanica.