Kalifornijski vatrogasci morali su da zaliju zapaljenu bateriju električnog kamiona – šlepera “Tesla Semi” sa 190.000 litara vode da bi suzbili vatru i ohladili je.
Kamion koji pripada toj firmi se zapalio pošto je skrenuo s putra i udario u drvo, saopštio je Agencija SAD za bezbednost saobraćaja (NTSB).
Pored te ogromne količine vode, vatrogasci su iz helikoptera bacili tečnost “usporivač požara” oko kamiona, a put je zbog gašenja bio zatvoren 15 sati.
Vatrogasci su rekli da je baterija dostigla temperaturu od 540 Celzijusa dok je gorela.
Povodom tog požara koji je bio 19. avgusta na međudržavnom putu severoistočno od Sakramenta, NTSB kaže da će razmotriti rizike od požara velikh litijum-jonskih baterija kamiona.
Ta agencija je utvrdila da u kamionu nije radio nijedan od Teslinih delimično automatizovanih sistema za sprečavanje sudara i pomoć posle njih, i da ti sistemi “nisu mogli da se uključe”.
Pošto je kamion odvučen s puta, vatrogasci su ga nadgledali 24 sata jer litijum-jonske baterije mogu da se ponovo zapale i pošto se požar ugasi.
Posle istrage 2021. godine, NTSB je utvrdio da požari baterija električnih vozila visokog napona predstavljaju rizik za one koji prvi priteknu da gase, a da su uputstva proizvođača vozila i baterija o tome kako gasiti požar neadekvatna.
Tesla električne kamione-šlepere “Semi” isporučuje od decembra 2022. godine. Izvršni direktor Ilon Mask je tada rekao da ti kamioni na električni pogon imaju domet s punim baterijama od 800 kilometara i to s 37 tona tereta na prikolici.