Četiri sindikata Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) Beograd saopštila su danas da najava ukidanja obaveze prevoznika da na autobusu istaknu svoj naziv i sedište firme u čijem vlasništvu se nalazi vozilo, predstavlja nameru gradske vlasti da od građana prikriju informaciju koje su privatne firme angažovane na kojoj liniji.
Sindikati su ocenili da se to čini kako bi se stvorio utisak da je za sve zadužen GSP Beograd, iako privatni prevoznici imaju zaključene ugovore sa Gradom Beogradom i plaćeni su iz budžeta grada.
U saopštenju sindikata GSP-a „Centar“, „Pravda“, „Sloga“ i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda podseća se da će se 27. novembra pred odbornicima Skupštine grada Beograda naći i predlog Odluke o izmenama i dopunama Odluke o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda, što će biti sedamnaesti put da grad Beograd menja ovu gradsku odluku, naročito u poslednje dve godine.
„Jedina izmena i razlog zbog kojeg se ovog puta menja krovni gradski propis, kojim se uređuje javni prevoz putnika, jeste ukidanje obaveze prevoznika da na autobusu istaknu svoj naziv i sedište firme u čijem vlasništvu se nalazi vozilo, kako građani ubuduće ne bi imali informaciju ko ih prevozi“, navedeno je u saopštenju.
Iz sindikata ukazuju da je važno da građani znaju ko ih prevozi, u šta su se, kako je istaknuto, Beograđani uverili prethodnih meseci kada se se desile brojne saobraćajne nezgode sa vozilima privatnih prevoznika koje je angažovala gradska vlast.
„Zbog toga, izmenu gradske odluke ocenjujemo kao nameru gradske vlasti da od građana prikriju informaciju koje su privatne firme angažovane na kojoj liniji, kako bi se kod građana stvorio utisak da su sve to gradski autobusi, odnosno da je za sve zadužen GSP Beograd, iako privatni prevoznici imaju zaključene ugovore sa gradom Beogradom i plaćeni su iz budžeta grada“, smatraju u sindikatima.
Dodaju i da je informacija kom prevozniku pripada koje vozilo značajna i kod preciznog izveštavanja medija o konkretnim događajima u kojima učestvuju vozila javnog prevoza, ali i saobraćajnih nezgoda ili nepravilnosti u radu prevoznika koje građani prijavljuju nadležnim organima, a na izmenim propisa to biti otežano.
Kako je navedeno, na dnevnom redu sednice Skupštine grada biće i aneks ugovora sa privatnim konzorcijumom „BG bus prevoz“ i preduzećem „Strela“, koji se odnosi na obavezu prevoznika da sva vozila registrovana posle 7. oktobra 2022. godine ofarba u plavu boju, o sopstvenom trošku, sa rokom realizacije do 31. decembra 2025. godine.
„Takvu ugovornu odredbu pozdravljamo, jer se na taj način precizira da privatni prevoznici neće moći da potražuju od grada Beograda nadoknadu troškova koje će imati za prefarbavanje svojih vozila iz crvene boje u plavu boju“, saopštili su sindikati GSP-a.