Nedavno istraživanje otkrilo je da su kompanije nezadovoljne svojim novozaposlenima, a koji pripadaju takozvanoj generaciji Z (Gen Z) i da bi mogle da počnu da izbegavaju zapošljavanje nedavno diplomiranih u budućnosti. Naime, ova generacija Z počinje da ulazi na tržište rada, koje, kako piše Euronews, nije u potpunosti spremno za njih, ni suprotno.
Kako se mnogi nedavno diplomirani iz ove generacije suočavaju sa pritužbama na to kako se uklapaju u radni prostor i tržište rada, poslodavci prijavljuju sve veće oklevanje prilikom njihovog zapošljavanja, navodi se u izveštaju platforme za savetovanje o obrazovanju i karijeri „Intelligent“.
Izveštaj, koji je zasnovan na anketi skoro 1.000 menadžera za zapošljavanje, otkrio je da svaki šesti poslodavac nerado zapošljava radnike generacije Z i to uglavnom zbog njihove reputacije „privilegovanih“, kao i zbog toga što se lako uvrede, piše Euronews.
Više od polovine je reklo da ovoj generaciji, koja se odnosi na ljude rođene između 1997. i ranih 2010-ih, nedostaje jaka radna etika, da uspešno komunicira i efikasno prenese svoje misli u značajnu poruku, kao i da ne podnose dobro povratne informacije, pogotovo kritike, i generalno nisu spremni za zahteve radnog mesta.
Holi Šrot, viši predavač na Poslovnoj školi Has na Univerzitetu u Kaliforniji – Berkli, objasnila je da je fokus generacije Z na vannastavne aktivnosti kako bi se povećala konkurentnost na fakultetu, a ne na sticanje radnog iskustva, doveo do „nerealnih očekivanja“ o radnom mestu i na to kako da se odnose sa svojim pretpostavljenima.
„Oni (Generacija Z) ne znaju osnovne veštine za društvenu interakciju sa kupcima, klijentima i saradnicima, niti su upoznati sa radnom etikom“, rekla je Šrot za Euronews.
„Kao rezultat toga, na kompaniji je da pravilno uključi novog zaposlenog i pruži dovoljno obuka. Pored toga, šef treba da deluje i kao trener i kao menadžer“, dodala je ona.